
Čas, da razkrijemo celotno dogajanje “BARN FIND”.
7. februarja, 2023
Prozorna zaščitna folija (PPF FILM).
2. avgusta, 2023Temnenje stekel, sliši se tako preprosto, kot to da se vse konča pri barvnih zatemnitvenih folijah na steklih, pa je res temu tako? Kakorkoli obrnemo smo v 21 stoletju in še nekaj časa bomo, tehnologija pa konstantno napreduje in nam nudi iz dneva v dan več. Vsi smo se kdaj znašli v situaciji, ko smo hoteli oblažiti vročino in vdor sončne svetlobe v v svojem vozilu, tako smo pristali pri nekom, ki nam je naš avto zatemnil.
Zatemnil, kaj to pomeni? Kaj smo dejansko dosegli in kakšen je bil občutek? Ja zelo enostavno, zaradi barvnih
folij na našem vozilu ni bilo več močnega vdora svetlobe s tem pa smo posledično mislili, da je manj vroče pa je res temu tako? No lahko bi razglabljali o tem na dolgo in široko. Da vam razširimo pogled na svet folij in temnenja bi vam za začetek naredili opis temnenja pri nas in kasneje o tem kakšne vrstre folij poznamo in kaj vam lahko nudimo…
Ko govorimo o temnenju stekel so v osnovi določena vozila že zatemnjena tovarniško, kar pomeni da nimajo folije temveč imajo stekla zatemnjena pri čemer je potrebno vedeti, da ne glede na osnovo in da je to tovarniško še vedno govorimo le zgolj o barvi stekla in ne neki hudi zaščiti poti vročini ali soncu. Nekateri imajo manj in nekateri več, če bi govorili o nekakšnih procentih bi bilo nekako tako 60, 80 in 95 procentov zatemnitvi ali ravno obratno 40, 20 in 5 procentov prepustnosti svetlobe. Le malo jih je serijskih s 5 procenti prepustnosti, gre za bolj nova vozila višjega cenovnega razreda pri kateri smo tudi opazili dvojna stekla, kot doplačilo. No o dvojnih steklih in o raznih dodatkih pa bomo še govorilo o drugi temi.
No skratka ugotovili smo, da majo nekateri že serijsko zatemnjena stekla in drugi ne. Če damo naše vozilo zatemnit se v praksi temni zadnji del stekel, se pravi vse razen vetrobranskega, voznikovega in sovoznikovega stekla. Omenjenega stekla je nemogoče homologirati, ker to pač preprepčuje zakon zaradi same preglednosti vozila.
Ko govorimo o temnenju ne smemo pozabiti na strešna okna in panorame saj znajo biti zelo moteče že pri prepustnosti svetlobe, da ne omenjamo vročine. Če bi me nekdo vprašal, kakšen je strošek “običajnega” temnenja bi bilo to slišati tako, da je materiala za zadnji del vozila približno od 15€ do 50€ in končna cena nekje od 150€ do 250€, seveda odvisno od zahtevnosti, strešnih oken in velikosti. Pri ceni barvnih folij je razlika zgolj kvaliteta, ki se pokaže na dolgi rok in pa o samem izgledu folij. Bolj kvalitetne, kot so bolj so podobne originalom in imajo svetleč videz z določenim barvnim odtenkom. Kot smo že omenjali kvaliteto na dolgi rok, nikakor ne pobledijo ali postanejo vijolične še posebej če govorimo o foliji katero uporabljamo Xpel.
Za sprednji del, kjer je lahko zgolj transparent in ne temnenje obstajajo odsevne transparent folije, ki dajo občutek bolj prijazne svetlobe, kar se tiče sonca in vpogled v vozilo se zmanjša zaradi odseva. Ni moteča in je praktično nevidna. Za vsa ostala stekla pa naredimo po želji, kar se tiče temnitve vse od 5 pa do 88 procentov prepustnosti, tukaj je odločitev popolnoma vaša, sami pa se držimo originalnega izgleda.
Tokrat za konec o zaključku teme o temnenju stekel, kot že omenjeno sami uporabljamo izključno le najboljše in to je Xpel, za vse, ki tega še ne poznate se je
pametno pozanimati. Smiselno je omeniti ,da vse folije, ki vam jih montiramo na stekla izključno pridejo v pred izrezu pri čemer se uporabi rezalnik,
kar pomeni da so vsa stekla oziroma šablone v naprej izrezane na mašino in da se ničesar ne reže po vašem vozilu.







