Porsche Macan GTS
28. julija, 2020Kateri paket zaščite izbrati?
17. septembra, 2021Zakaj ravno zaščita novega vozila? Ja, če malce pomislimo bi lahko besedi, kot sta novo vozilo in zaščita združili brez zadržka. Seveda govorimo o zaščiti novega vozila, ki pa naj ostane lepo, sijoče in očem prijetno. V kolikor bi začeli isti sestavek začeli s poliranjem, bi večina pomislila zgolj na popravo laka in rabljeno vozilo in ne na zaščito novega.
Danes se bomo osredotočili na novo vozilo in kaj je dejansko potrebno storiti, da pridemo do primerne zaščite.
Kot prvo poznamo več vrst zaščit in nekatere med njimi že poznate, kot so: vosek, nano premaz, keramičen premaz in prozorna zaščitna folija. Vse to, za vaš avto? Kaj izbrati? Vprašanje je težko, sami pa morate vedeti kaj vam bo prišlo prav v praksi in koliko ste dejansko pripravljeni poseči v žep.
Skratka, naj bo vaša odločitev takšna ali drugačna, izbirate vi in zato naj bo vsekakor premišljeno. Ne glede na izbor zaščite, bo ta imela pozitiven efekt na vašem vozilu še posebej če bi to primerjali z nezaščitenim lakom.
V primeru, da tokrat izberemo, kar si večina naših strank zaželi in to je keramična zaščita, vas popeljemo skozi celoten postopek.
Da takoj razbijemo vsaj en tabu je ne glede nato, da je vozilo novo, ne samo da priporočamo popravo laka oziroma poliranje, temveč je to obvezen del postopka. Zakaj? Nova vozila so res, da si nova in imajo nov lak ampak ste si zadevo, kdaj pogledali pobližje ali zgolj zapeljali iz salona? No, iz prakse vam povemo, da je pri večini lak poškodovan od zaščitnih nalepk, katerih lepilo poškoduje lak in pusti vidne sedi, vredno je omeniti na gobo popravljene dele pri določenih vozilih že tovarniško, sem ter tja odvečen lak oziroma overspray, določen del mikroprask, kakšna razjeda od smole ali ptičjega iztrebka in še bi lahko naštevali. Skratka, nov avto in ne popoln lak na njem sta več kot očiten znak za korekcijo.
Dosti govorjenja, začnimo raje od začetka. Če preskočimo tisti prvi stik, kot je čvek po telefonu, dopisovanje preko elektronske pošte ali vpogled v živo potem je čas, da si izberemo primerno storitev oziroma primeren zaščitni paket. Tudi o tem ne bomo danes posebej razglabljali, kateri paket je primeren za vas, kaj poznamo in med čem lahko izbirate. Recimo, da ste si izbrali, kar večina izbere večina se pravi celotno zunanjost (paket KRISTAL).
Prvi korak, da lahko začnemo razmišljati o popravi laka oziroma poliranju je dekontaminacija oziroma detajlno pranje vozila. Kljub temu, da je vozilo novo ima sigurno na laku nečistočo. V najboljšem primeru je to zgolj konzervans v precej slabšem smolo. Tako je, prav ste slišali smolo, veliko tega smo že videli. Lahko gre zgolj za obrise ali kaj podobnega.
Detajlno pranje se naredi po postopku, ki smo ga že večkrat opisali, velik poudarek je na čiščenje laka, pri čemer se izvaja dekontaminacija. Ali gre zgolj za kemijsko ali mehansko je odvisno od vozila, v večini gre za oboje.
Ko je vse našteto narejeno in lak vozila očiščen je potrebno narediti demontažo platišč. Sledi čiščenje platišč, zavornih čeljusti in kolotekov.
Smo pozabili na lak vozila? Ne, ne to je sedaj na vrsti. Potrebno je določiti samo popravo laka oziroma poliranje. Lahko vam podamo primer, da se osnovno poliranje, ki je primerno za novi lak vozila oziroma nedotaknjen lak ali tako rečeno za novo vozilo izvaja nekje od 15 do 25 ur. Čemu razlika v urah? Bistvena je velikost, oblikovna zahtevnost in stanja laka. Primer: za črnega Megana RS smo potrebovali 25 ur poprave laka oziroma poliranja in za belega Mercedes GLE zgolj 15 ur. Razumete razliko?
Ne glede na vse je pomembno stanje laka in zahtevnost glede na obliko in barvo. Po obdelavi so obdelane površine videti bolj žive in veliko bolj očitne, kot prej. V primeru, da imate mat lak se omenjen postopek preskoči, se naredi ponovno razmaščevanje in nanos podlage za mat keramično zaščito.
Več ,kot že omenjeno smo na točki kjer so vse površine (lak, platišča, stekla, zavorne čeljusti) pripravljene na nanos zaščite. Pri zaščitah bi lahko naredili cel esej o tem iz česa je sestavljena zaščita, kakšne so njene lastnosti, kako vse skupaj izgleda v praksi, katero izbrati, kakšen je izbor na trgu in še in še. Dobro je vedeti, da se za vsak material posebej najde namenska zaščita (platišča, nebarvana plastika, izpuh, zavorne čeljusti, lak, mat lak, steklo, usnje, tekstil). Sam nanos zaščite je odvisen od tega kaj smo izbrali in pomemben del je, da se zaščita primerno posuši, da doseže svojo trdnost zato celoten postopek traja več dni.
Na koncu, ko je vse nanešeno in pravilno posušeno pridete na vrsto vi in odpeljete svoj novi avto, ta pa bo na cesti deležen mnogih pogledov pa naj ima svetleči ali mat lak.