Koliko časa je potrebno, da se opravi izbrani paket storitev?
5. marca, 2022Zaščita starodobnika (oldtimerja).
11. decembra, 2022Podvozje? Nov avto. No tokrat vam bomo pobližje predstavili zaščito podvozja. Pod roke smo dobili Toyoto Corollo SW. Vozilo je staro približno leto dni in na nas je bilo, da naredimo zaščito podvozja. Glede na omenjeno, da je vozilo staro zgolj leto dni je to smiselno in pametna izbira na dolgi rok.
Kdaj je primeren čas za zaščito podvozja? Primerno je takrat, ko vozilo nima korozije na njem. Seveda, potrebno je o tem razmisliti že pri novem vozilu, kljub temu, da je večina že precej dobro zaščiten na določenih točkah (vrata, pragovi, del podvozja). Primer: Boste kupili novo terensko vozilo in se boste z njim vozili po brezpotjih ali pa ste doma nekje, kjer so razmere bolj zimske, kot običajno ali pa boste kupili nov avto, ki še nima nič zaščitenega.
Katero vozilo je primerno? No, da ne boste mislili, da se to lahko naredi samo zgolj pri novem vozilu, lahko pride kakšno, ki je bilo obnovljeno. Obnovljeno v smislu, da je se korozija sanirala (določeni deli peskani, prebarvani, pocinkani) in takrat lahko nastopimo mi in vam naredimo zaščito podvozja.
Kaj uporabljamo za zaščito podvozja? V večini, kombiniramo keramično zaščit, ki je namenska za omenjeno in pa vosek, ki se uporablja pri novih vozilih že tovarniško. Keramična zaščita se uporabi v primeru, da stranka želi transparenten videz zaščite n določnih mestih in ponovno vosek na vseh ostalih, kjer ni moteče, kar se tiče videza. V praksi smo uporabili že marsikatero zaščito (oljne, barvne zaščite,…) pa se omenjene najbolj obnesejo, saj so dejansko brezbarvne, elastične in imajo dolgo življenjsko dobo.
Kaj nas je prepričalo, da smo izbrali prozorne zaščite? V praksi smo videli dva očitno zgrešena primera. Prvi je bil novi Ford Mustang GT, katerega so nevedneži nanesli po podvozju z barvno zaščito (črno). Sam avto je bil bele barve in platišča rahlo siva. Ko smo vozilo dvignili smo ugotovili, da je začita povsod, tudi tam kjer ne bi smela biti. Še posebej ne na izpuhu vozila, pragovih, ki so bili bele barve in da platišč rajši ne omenjamo. Drugi primer pa je bil nov torovrni kombi pri čemer so nanesli bolj trdo zaščito tudi črne barve, ki pa je kasneje začela pokati, ker ni imela elastičnosti.
Koliko časa traja in kakšen je postopek? Sam postopek traja nekje dan in pol. Izvede se ga tako, da se vozilu opere podvozje s pralnimi šobami, pri čemer se uporabi namenska čistila, sledi demontaža platišč na dvigalu in ponovno čiščenje s parnikom in čistili. Ko se omenjeno posuši je na vrsti zaščita. Kot sem že omenil je odvisno od posameznika. V primeru kombinirane zaščite se prvo nanese keramična zaščita in nato vosek. Ko se vse skupaj deloma posuši se montira platišča in nato vozilo postoji na določeni temperaturi 12h.
Koliko časa zdrži omenjena zaščita podvozja? Sama življenjska doba zaščite je sigurno odvisna od same uporabe (kilometrov, zunanjih dejavnikov). A primer vam povemo, kar smo videli na lastne oči. Znanec je kupil nov avto v našem primeru Bmw M3, letnik 2004. Ko je le ta bil nov je dal narediti zaščito podvozja (vosek). Leta 2018 ga je znanec prodal naši stranki, on pa ga je pripeljal na ponovno zašito. In kaj mislite, kaj smo videli na podvozju? Jah, dobro vprašanje, »kup« voska, ki je še vedno služil svojemu namenu. Pa bi verjeli, ja mislim, da še sami ne bi v kolikor ne bi videli. No tako, da toliko o življenjski dobi le teh zaščitnih premazov. Kar se tiče omenjenega vozila, seveda smo vse poslikali in tudi naredili bomo objavo o tem.
Kar se pa naše teme tiče »zaščita podvozja« pa lahko zaključimo z mislijo, da je to potrebo narediti še predno nastane korozija.